Covid – nowe formy handlowe

Minął już ponad rok funkcjonowania w zupełnie nowej rzeczywistości. Rok 2020 był szczególny i na pewno na długo zapisze się w naszej pamięci, a mijające miesiące były ciężkie zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Na początku roku 2020 na cały świat spadło widmo nieznanego zagrożenia, a następnie w ciągu dwóch miesięcy pandemia COVID-19 objęła cały świat.

Początkowo towarzyszyło nam poczucie zagrożenia, niepewności oraz strach. Kraje zamknęły swoje granice, wprowadzono kwarantanny, a my musieliśmy nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Rok 2020 nauczył nas podejmowania szybkich decyzji, pracy w nowych reżimach bezpieczeństwa, ale pokazał nam również, że błyskawicznie potrafimy dostosować nasze podejście oraz pracę do zmieniających się warunków.
Nowe sytuacje te wymusiły inne podejście do biznesu oraz pracy. Coraz więcej firm zaczęło przenosić swoją działalność do Internetu, jeszcze mocniej rozwinął się e-commerce. Mogliśmy to odczuć również i w naszej branży. Wiemy, że nic nie zastąpi bezpośredniej wizyty w fabryce czy magazynie, ale z sukcesem nauczyliśmy się pracować oraz przygotowywać oferty na podstawie materiałów przesyłanych przez klientów. Podczas wizyt bezpośrednich zachowywaliśmy i przestrzegaliśmy wszystkich norm i reżimów sanitarnych ponieważ, jak wielokrotnie zapewnialiśmy kontrahentów, pracujemy bezpiecznie.

Wszystkie sytuacje związane z pandemią koronawirusa na pewno zapamiętamy na długo. Jednak jesteśmy dumni z tego, że w obliczu tych trudnych i szybko zmieniających się warunków doskonale dostosowaliśmy do nich naszą pracę. Dzięki zaangażowaniu całego zespołu zarówno działu logistyki, jak i relokacji, Suret nie zwolnił ani jednego pracownika. Wspólne wysiłki oraz praca sprawiły, że z tej trudnej sytuacji wyszliśmy o wiele silniejsi. Wszyscy pracownicy zostali przeszkoleni z nowych norm bezpieczeństwa oraz obowiązujących reżimów sanitarnych. Dzięki temu pracujemy bezpiecznie, nie stwarzając zagrożenia, ani nie narażając naszych klientów. Nieocenioną pomocą w nowych realiach, okazał się internet. E-commerce oraz możliwości reklamowe, jakie oferuje okazały się idealnym rozwiązaniem także dla nas.

Pandemia niewątpliwie wpłynęła na działalność handlową również w dziale relokacji. Liczne obostrzenia sprawiły, że czasami bezpośredni kontakt z klientem był niemożliwy. W tej sytuacji głównym narzędziem pracy stały się takie narzędzia jak Teams czy Zoom. To dzięki nim mogliśmy dokonać wstępnej weryfikacji – niewątpliwie jest to znak 2020 roku, ponieważ nigdy wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca. Pierwsze miesiące 2021 r. również upłynęły pod znakiem zagrożenia kolejną falą pandemii. Rosnąca liczba zakażeń zarówno w Polsce, jak i na świecie sprawia, że kontakty handlowe przez cały czas odbywają się głównie za pośrednictwem internetu. Dzięki naszemu, dużemu już, doświadczeniu w przygotowywaniu ofert online, ta zmiana nie stanowi dla nas żadnego problemu.

Gdybyśmy mieli podsumować ostatnie 12 miesięcy w naszej firmie, to jesteśmy pewni, że zaszły w niej duże zmiany. Zmiany, których być może na początku nie planowaliśmy, ale dzięki pracy i determinacji całego zespołu udało nam się je z sukcesem wdrożyć. Pracujemy bezpiecznie, respektując wszystkie reżimy sanitarne – dzięki temu nie narażamy ani naszych pracowników, ani pracowników, realizując kolejne projekty relokacyjne i logistyczne.

Kontakt